تبلیغات
موتورسنگین

javahermarket

 
آخرین مطالب
Last Posts
برچسب های مطالب
Post Tags
موضوعات
Category
صفحات وبلاگ
Pages
دیگر
Other

javahermarket

آمار وبلاگ
StatTat
دوستان
Friends
آرشیو
Archive
نظرسنجی
Poll
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
نظرات
همه چیز درباره ی هارلی دیویسون
تاریخ ارسال : یکشنبه 1 مرداد 1391 - 11:01 ب.ظ  ,  نویسنده : 

چگونه درباره ی Harley-Davidson می نویسید؟
هنگامی که کسی این واژه را به زبان می آورد،چیز های زیادی به ذهن آدم خطور می کند:
●کارخانه ای که موتورسیکلت تولید می کند،
●خود موتورسیکلت هایی که این کارخانه می سازد،
●تاریخ و سنتی که این کارخانه و محصولاتش را در برگرفته
و یک چیز دیگر هم هست، روح Harley-Davidson. بعضی ها آن را Harley mania می خوانند و بعضی از آن به فرهنگ Harley یاد می کنند. اگر نمی توانید این مفاهیم را درک کنید، فقط این را در ذهن داشته باشید که هر سال صد هاهزار نفر از طرفداران Harley-Davidson در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا رژه می روند. شهرهایی نظیر Strugis (در آگوست) Myrtle Beach(در می) و Daytona Beach(در مارس) به مدت 1 هفته شاهد جشن ها و نمایشهای دارندگان این موتور است که صد ها و بلکه هزاران کیلومتر را برای این نوع مراسم ها طی می کنند.
قطعاً در Harley-Davidson خاصه ای وجود دارد که در انواع دیگر موتورسیکلت ها و شرکتها نیست. این خاصه می تواند صدای غرش موتور V شکل این هیولا باشد که از اگزوز صافش می گزرد(این مطلب به خوبی در فیلم ها نمایش داده شده!). ولی به نظر ما، موضوع فرا تر از این است، آن را جذبه بنامید، مطمئناً چیزی درباره ی این جذبه وجود دارد.

در این مقاله شانس این را دارید که بیشتر درباره ی روح Harley-Davidson بدانید. ما نحوه ی تکامل موتور ها، خط تولید عادی و تولید سفارشی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بدین ترتیب، دفعه ی بعدی که 1 موتور Harley-Davidson را ببینید(اگر ببینید) طوری دیگر به آن خواهید نگریست.
قبل از آنکه با جذبه ی Harley-Davidsonآشنا بشوید، لازم است که کمی درباره ی طرز کار موتورسیکلتها بدانید. در ساده ترین نگاه، یک موتورسیکلت را می توان یک دوچرخه ی با موتور دانست، اگر به سال 1903، به روزهای اول تولید Harley-Davidson برگردیم، می بینیم که این طور است. اولین تولید Harley-Davidson تقریباً دوچرخه ای بود که بر روی آن موتوری سوار شده بود(با تغییراتی رد بدنه ی دوچرخه)، یک تسمه ی چرمی کار انتقال نیرو از موتور به چرخ عقب را بر عهده داشت. این موتورسیکلت پدال داشت که بتوانید از آن به عنوان دوچرخه هم استفاده کنید. همچنین ترمز دوچرخه ای داشتکه با پدال زدن به عقب، می توانستید از آن استفاده کنید. درست مثل دوچرخه های امروزی.

اولین Harley-Davidson در واقع دوچرخه ای موتوری شده بود
این مدل اولیه ی Harley-Davidsonموتوری 405cc ِ 1 سیلندری با آرایش F شکل سوپاپ داشت که با هوا خنک می شد وموتور آن 49 پوند وزن داشت.
امروزه یک موتورسیکلت دیگر شبیه دوچرخه ها نیستند!. هر دو وسیله دو چرخ دارند، و این پایان شباهتشان است. دو عامل در کنار هم باعث شدند که موتورسیکلت ها بزرگ بشوند:
I.موتور بزرگ و بزرگتر شد، به این ترتیب موتورسیکلت هم بزرگتر که بتواند موتور را نگه دارد و وزنش را تحمل کند. هنگامی که موتورسیکلت سنگینتر شد، لاستیک ها و چرخها خم بزرگتر و قویتر شد که بتواند وزن را نگه دارد، به همین ترتیب بدنه و ترمزها هم بزرگتر شدند. مخزن سوخت هم بزرگ شد که بتواند تامین کننده ی سوخت موتور باشد.
II.با بزرگ شدن موتور، موتورسیکلت ها سریعتر شدند و توانستند مسافت بیشتری را بپیمایند. سرعت بیشتر به مفهوم انتقال قدرت بود. سرعت بالاتر تایر ها را از لحاظ کارایی پر اهمیت کرد، بدین ترتیب تایرها پهن تر شدند. برای چرخهای بزرگتر و بدنه ی درشتر، راحتی مسافر مطرح شد.

موضوع : 

javahermarket